Freddiez
  • Gratis verzending boven de €75
  • Verzonden binnen 3 werkdagen
  • Vraag voor persoonlijk advies
Freddiez
  • Home
  • Nieuw binnen
  • Ready for walkies
    • Harnassen
    • Tuigjes
    • Halsbanden
    • Riemen
    • Poepzakhouders
  • Accessoires
    • Badjassen
    • Regenjassen
    • Nóg meer
  • SALE
  • Contact
  • Account
  • 0 Verlanglijst
  • 0 Winkelwagen

Inloggen

Account nodig?
Wachtwoord vergeten?
VOLG ONS OP INSTAGRAM

Volg ons nu ook op Instagram voor de laatste updates en kortingscodes

Rating: 3.5209580838323 sterren
167 stemmen Je hebt al gestemd.

Garantie

Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop of is er een artikel kapot? Neem dan direct contact met ons op via e-mail info@freddiez.nl 

Vergeet niet uw ordernummer en een foto van het artikel naar ons door te sturen, zodat we het probleem kunnen beoordelen en een passende oplossing voor u kunnen vinden!

Retourneren

Als uw gekochte artikel, of uw gekochte artikelen, niet helemaal zijn wat u had hoopt, kunt u uw bestelling (ongebruikt en in de originele verpakking) binnen 14 dagen op eigen kosten retourneren.

Retour voorwaarden

Schrijf altijd je naam en ordernummer op een papiertje dat je in je retourpakket stopt of gebruik hiervoor je factuur.
Retourzendingen dienen in de originele verpakking geretourneerd te worden. 
Retourneren is voor eigen rekening en risico. Bewaar je track en trace code goed totdat je retourzending volledig is verwerkt!
Sale artikelen en gebruikte artikelen mogen niet geretourneerd worden.
Bestellingen die de retourtermijn van 14 dagen hebben overschreden, kunnen niet meer in behandeling worden genomen. 
Het is niet mogelijk om artikelen te ruilen. Als u een ander artikel wilt, kunt u uw huidige artikelen retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen op de website. 

 

Retouradress

t.a.v Freddiez

Lupineberg 14

4708 LV Roosendaal

 

Verzending

Alle bestellingen worden zo snel mogelijk verzonden. De meeste van uw bestellingen worden binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden. 

Bestellingen die op zaterdag of zondag worden geplaatst, worden op maandag verzonden.

De verzendkosten voor een brievenbuspakketje binnen Nederland bedragen €3,95, en voor bestellingen boven de €75 is de verzending gratis! De verzendkosten voor België bedragen €9, met gratis verzending voor bestellingen boven de €100

Nederland: €3,95 of €6,75
België: €9
Duitsland: € 9,30

 

 

Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de handelaar
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Langlopende transacties: duur, beëindiging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf en met de ondernemer een overeenkomst op afstand aangaat;

Dag: kalenderdag;

Doorlopende transactie: een overeenkomst op afstand die betrekking heeft op een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of prestatieverplichting is gespreid in de tijd

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om aan hem persoonlijk gerichte informatie op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van een overeenkomst op afstand

Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die op afstand producten en/of diensten aanbiedt aan consumenten

Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Nikki van Kalmthout of FREDDIEZ

Vestigingsadres:
Oude Hoofdweg 7

4735 BS Zegge

Nederland;

Telefoon: 0031 6 36402176

E-mailadres : info@freddiez.nl

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding die door de ondernemer wordt gedaan en op elk afstandscontract dat wordt gesloten tussen de ondernemer en de consument;
Voordat het afstandscontract wordt gesloten, zal de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument ter beschikking worden gesteld. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer aangeven hoe de algemene voorwaarden kunnen worden ingezien bij de ondernemer en dat ze kosteloos zullen worden toegestuurd zodra de consument daarom vraagt;
Indien het afstandscontract elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden, niettegenstaande het vorige lid, vóór de totstandkoming van het contract elektronisch aan de consument ter beschikking worden gesteld, op een zodanige manier dat deze gemakkelijk op een duurzaam gegevensdrager kan worden opgeslagen. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, wordt vóór de totstandkoming van het afstandscontract aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat ze kosteloos elektronisch of op andere wijze aan de consument worden toegestuurd op verzoek.
Indien voor een specifiek product of dienst voorwaarden van toepassing zijn naast deze algemene voorwaarden, zijn de tweede en derde leden van overeenkomstige toepassing en in geval van tegenstrijdige voorwaarden kan de consument altijd rekenen op de voor hem meest gunstige toepasselijke bepaling.

Artikel 4 - De Aanbieding

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt gedaan, wordt dit uitdrukkelijk in de aanbieding vermeld.
De aanbieding bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de producten, digitale inhoud en/of diensten die worden aangeboden. De omschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen een goede beoordeling van de aanbieding te maken. Als de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Offensieve fouten of vergissingen in de aanbieding zijn niet bindend voor de ondernemer;
Elke aanbieding bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke rechten en verplichtingen aan de aanvaarding van de aanbieding zijn verbonden.

Artikel 5 - De Overeenkomst

Behoudens de bepalingen van lid 4, wordt de overeenkomst gesloten op het moment van acceptatie door de consument van de aanbieding en de naleving van de bijbehorende voorwaarden;
Indien de consument de aanbieding elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onmiddellijk de ontvangst van de aanvaarding van de aanbieding elektronisch. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding door de ondernemer niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch is gesloten, zal de ondernemer de nodige technische en organisatorische maatregelen nemen om de elektronische overdracht van gegevens te beschermen en een veilige internetomgeving te waarborgen. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen nemen;
De ondernemer kan, binnen de wettelijke kaders, zich informeren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle feiten en omstandigheden die belangrijk zijn voor een verantwoorde afsluiting van het afstandscontract. Indien de ondernemer, op basis van dit onderzoek, gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht een bestelling of verzoek te weigeren of er speciale voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
Bij de levering van het product, de dienst of de digitale inhoud aan de consument zal de ondernemer ten laatste de volgende informatie, schriftelijk of zodanig dat deze door de consument op een toegankelijke manier op een duurzaam medium kan worden opgeslagen, verstrekken:

  • het bezoekadres van de bedrijfsruimte van de ondernemer waar de consument terecht kan voor klachten;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument gebruik kan maken van het recht van ontbinding, of een duidelijke verklaring met betrekking tot de uitsluiting van het recht van ontbinding;
  • informatie over garanties en de bestaande service na de verkoop;
  • de prijs, inclusief alle belastingen op het product, de dienst of de digitale inhoud; voor zover van toepassing, de kosten van levering; en de wijze van betaling, levering of uitvoering van het afstandscontract;
  • de vereisten voor het beëindigen van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur van meer dan één jaar heeft of onbepaalde tijd duurt;
  • indien de consument een recht van ontbinding heeft, het model voor het herroepingsformulier.
    In het geval van een verlengde transactie geldt de bepaling in de vorige alinea alleen voor de eerste levering.

Artikel 6 - Recht van Ontbinding

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product tijdens een bedenktijd van ten minste 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van de ontbinding, maar mag de consument niet verplichten om zijn reden(en) op te geven;
De bedenktijd, bedoeld in lid 1, begint op de dag na de ontvangst door de consument of een vooraf door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, van het product, of:

  • als de consument meerdere producten in één bestelling heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde partij, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hierover vooraf duidelijk heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren.
  • als de levering van een product uit meerdere zendingen of onderdelen bestaat: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde partij, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  • bij overeenkomsten voor de regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde partij, het eerste product heeft ontvangen.

Artikel 7 - Kosten bij Herroeping

Indien de consument zijn recht van ontbinding uitoefent, komen de retourkosten maximaal voor zijn rekening.

Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Dit gebeurt echter onder de voorwaarde dat het product reeds door de online retailer is ontvangen of er overtuigend bewijs van volledige retourzending kan worden overlegd.

Terugbetaling wordt verricht via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk akkoord gaat met een andere betaalmethode.
In geval van schade aan het product door onzorgvuldig handelen van de consument, is de consument aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product indien de ondernemer de wettelijk vereiste informatie over het recht van ontbinding niet heeft verstrekt; dit moet vóór het sluiten van de koopovereenkomst gebeuren.

Artikel 8 - Uitsluiting van het recht van Ontbinding

De ondernemer kan het recht van ontbinding van de consument uitsluiten voor producten zoals beschreven in de paragrafen 2 en 3. De uitsluiting van het recht van ontbinding geldt alleen als de ondernemer dit duidelijk in de aanbieding heeft vermeld, ten minste tijdig vóór de sluiting van de overeenkomst.

Uitsluiting van het recht van ontbinding is alleen mogelijk voor producten:

  • die door de ondernemer op maat zijn gemaakt volgens de specificaties van de consument;
  • die duidelijk van persoonlijke aard zijn;
  • voor hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Artikel 9 - De Prijs

Gedurende de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve in geval van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
Afwijkend van de vorige alinea, kan de ondernemer producten of diensten aanbieden met variabele prijzen die gekoppeld zijn aan schommelingen op de financiële markten en waarover de ondernemer geen controle heeft.
Deze schommelingen en het feit dat eventuele vermelde prijzen indicatief zijn, worden in het aanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze voortvloeien uit wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen na 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer dit heeft bedongen en:

  • zij voortvloeien uit wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument het recht heeft om de overeenkomst te beëindigen vanaf de dag dat de prijsverhoging ingaat.
    De prijzen in de aanbieding voor producten of diensten zijn inclusief BTW.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en typfouten. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen van druk- en typfouten. In geval van druk- en typfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in de aanbieding vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en de bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften op het moment van de sluiting van de overeenkomst. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander gebruik dan normaal.

Een garantie die door de ondernemer, fabrikant of importeur wordt verstrekt, doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument kan stellen tegen de ondernemer op grond van de overeenkomst.

Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld.

De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk

De garantieperiode van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantieperiode. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor enig advies met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie is niet van toepassing als:

  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of gewijzigd, of deze door derden heeft laten repareren en/of wijzigen;
  • De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de instructies van de ondernemer en/of zijn behandeld zoals aangegeven op de verpakking;
  • De gebrekkigheid geheel of gedeeltelijk te wijten is aan regelgeving die door de overheid is of wordt gesteld met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal de uiterste zorg betrachten bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen voor producten en bij het beoordelen van verzoeken om diensten te verlenen.

De plaats van levering is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft doorgegeven.

De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen snel uitvoeren, maar uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij de consument heeft ingestemd met een langere levertijd. Indien er een vertraging in de levering is of een bestelling niet volledig kan worden uitgevoerd, zal de consument hiervan binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling op de hoogte worden gesteld. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.

Alle levertijden zijn indicatief. De consument kan geen rechten ontlenen aan de genoemde termijnen. Het overschrijden van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

In geval van ontbinding overeenkomstig lid 3 van dit artikel, zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

Als de levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer proberen een vervangend artikel te leveren. Ten laatste bij levering zal duidelijk en begrijpelijk worden gecommuniceerd dat een vervangend artikel wordt geleverd. Het recht van herroeping kan niet worden uitgesloten voor vervangende artikelen. De kosten voor een eventuele retourzending worden gedragen door de ondernemer.

Het risico van schade en/of verlies van producten ligt bij de ondernemer totdat het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger heeft plaatsgevonden, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.

Artikel 12 - Langdurige overeenkomsten: duur, beëindiging en verlenging

Beëindiging

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, te allen tijde beëindigen, met inachtneming van de afgesproken beëindigingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

De consument kan een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, te allen tijde beëindigen aan het einde van de afgesproken duur, overeenkomstig de afgesproken beëindigingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

De consument kan de overeenkomsten genoemd in de vorige secties:

  • te allen tijde beëindigen, zonder beperkt te zijn tot een specifieke tijd of periode;
  • op dezelfde wijze beëindigen als ze zijn aangegaan;
  • altijd beëindigen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft vastgesteld.

Verlenging

Een overeenkomst die voor een bepaalde periode is aangegaan en die gericht is op het regelmatig leveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet automatisch worden verlengd of vernieuwd voor een specifieke duur.

Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en die betrekking heeft op de reguliere levering van dagbladen, nieuwsbladen en weekbladen, mag automatisch worden verlengd voor een maximale duur van drie maanden, op voorwaarde dat de consument deze verlengde overeenkomst kan beëindigen aan het einde van de verlenging met een opzegtermijn van maximaal één maand.

Een overeenkomst die voor een bepaalde tijd is aangegaan en die gericht is op het regelmatig leveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend worden verlengd voor een onbepaalde duur als de consument altijd het recht heeft om deze met een opzegtermijn van maximaal één maand te beëindigen, en een opzegtermijn van maximaal drie maanden in het geval van een overeenkomst die gericht is op de reguliere levering van dagbladen, nieuwsbladen en weekbladen.

Een overeenkomst van beperkte duur voor de reguliere levering van dagbladen, nieuwsbladen en weekbladen (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet automatisch verlengd en eindigt automatisch na de proef- of kennismakingsperiode.

Langdurige duur

Als een overeenkomst een duur van meer dan één jaar heeft, kan de consument de overeenkomst op elk moment na één jaar beëindigen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen beëindiging vóór het einde van de afgesproken duur.

 

Artikel 13 - Betaling
Tenzij anders overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen binnen 7 werkdagen na de start van de in artikel 6, lid 1 genoemde herroepingstermijn te worden betaald. In het geval van een overeenkomst voor het leveren van een dienst, begint deze periode nadat de consument een bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of openbaar gemaakte betalingsinformatie onmiddellijk aan de ondernemer te melden.

In geval van verzuim door de consument, heeft de ondernemer het recht, onder voorbehoud van wettelijke beperkingen, de redelijke kosten die eerder aan de consument zijn medegedeeld, in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenprocedure
De ondernemer beschikt over een voldoende gepubliceerde klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek volledig en duidelijk worden beschreven bij de ondernemer.

Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vereist, zal de ondernemer binnen de 14-dagen termijn een ontvangstbevestiging sturen en aangeven wanneer de consument een meer gedetailleerd antwoord kan verwachten.

Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat onderworpen is aan het geschillenbeslechtingsproces.

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer anders schriftelijk aangeeft.

Als een klacht door de ondernemer als geldig wordt erkend, zal de ondernemer naar eigen keuze het geleverde product gratis vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument, die onder deze algemene voorwaarden vallen, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de consument zich in het buitenland bevindt.

De Verenigde Nations Conventie inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken (Weens Koopverdrag) is niet van toepassing.

© 2023 - 2025 Freddiez
Powered by JouwWeb